Бібліотечний урок-презентація інформаційного центру
«З книгою по життю»
Мета:
Сприяти розвитку інформаційної компетентності та
бібліотечної культури здобувачів освіти, підготовити до продуктивної
самостійної роботи з різноманітними джерелами інформації, ознайомити учнів I курсу з матеріально-технічною базою
інформаційного центру, загострити проблему падіння читацького інтересу та
наголосити на важливості оволодіння основами інформаційної та
бібліотечно-бібліографічної грамотності.
Місце проведення: інформаційний центр закладу
Захід проводиться в кілька етапів для учнів I курсу по
групам. Кількість присутніх на уроці 10-15 учнів.
Проведення уроку:
У рамках опитування здобувачів освіти з метою визначення
існуючих знань і уявлень з даної теми учням було пропоноване анкетування. Результат говорить про те, що 90% опитуваних
систематично звертаються до паперових носіїв інформації, 45% учнів читають не тільки
учбову, а й художню літературу, 10% віддають перевагу періодичним виданням. Але
99 відсотків користувачів наголосили на те,
що у
теперішній час Інтернет - це невід'ємна частина їхнього життя.
Бібліотекар:
«І тут неможливо не погодитися. Інтернет є самою великою бібліотекою у світі.
Користувач може знайти тут реферати і
інформацію на будь-які теми, електронні підручники та посібники, бестселери та
новинки самих різних літературних жанрів та інше. Із розвитком глобальної інформаційної мережі, появою сучасних носіїв
інформації виникає потреба у формуванні інформаційного культурного користувача,
який вміє ефективно вести пошук, переробляти, використовувати інформацію як
джерело знань. В інформаційному центрі закладу, ви, як здобувачі освіти, будете
мати можливість закласти в собі основи
незалежного користувача бібліотеки, який упевнено працює з книгою, новітніми
засобами інформації, виховати особистість, яка цінує не тільки свої погляди
світосприйняття, але й інформацію, що знаходиться у суспільному користуванні.
Інформаційні уміння — це розуміння тексту, володіння логічними прийомами роботи
з науково-пізнавальною, критичною, довідковою літературою, сучасними
медіа-ресурсами, правилами культури читання, вільне орієнтування в потоці
інформації, знання методики підготовки та оформлення навчальних і творчих
робіт, уміння самостійно працювати з довідково-бібліографічним та інформаційним
сервісом бібліотеки на основі сучасних комп’ютерних комунікаційних он-лайнових
технологій.»
У якості практичного завдання учням було запропоновано
самостійно відшукати інформацію з певної тематики у мережі Інтернет, обробити її та перенести на
електроні носії для подальшого роздрукування. Таким чином був налагоджений
зворотній зв'язок з учнями, виявлений
їхній досвід, як користувачів ІКТ.
Для емоційної розрядки та надання спілкуванню більш
невимушеної обстановки була проведена рекламна пауза, у ході якої були
використані Інтернет-ресурси (гумористичний виступ Михайла Галустяна «Тиша повинна бути у бібліотеці»).
Далі користувачам було запропоновано оглянути виставку
нових надходжень учбової літератури, ознайомитись з підручниками та мати
можливість після занять отримати
комплекти для подальшого користування.
В ході уроку були висвітлені окремі книжкові екземпляри,
які є особливими.
Це книга «Заслужені лідери будівельної галузі
Придніпров’я» з серії «Заслужені – значить кращі», заснованої у 2017
році . Автор проекту Давидов О. Д. У книзі подані біографічні довідки про
найбільш визначних працівників будівельної галузі Придніпров’я , про їхній
життєвий шлях та здобутки, досягнуті
завдяки працелюбству, таланту і професійній майстерності. На сторінках
книги учні прочитали матеріал про директора центру Богдановича В.М. , старшого
майстра Мацуєву В.І., Героя Праці Зориченко Т.Ф. Бібліотекар привітала учнів з
прийняттям такого важливого рішення, як обрання професії, розповіла про те, що
працівникам такої масової і героїчної професії, як будівельник, присвячено
чимало художніх, у тому числі поетичних творів, кінострічок. Навела приклади та
спитала, чи знають учні, вважаючи їх юний вік, який фільм про будівельників знімався
у нашому місті? Разом пригадали
кінострічку режисера Олександра Зархі «Висота», яка вийшла на екрани у
1957 році та розповідає про романтику, ризикованість і мужність
монтажників-верхолазів. Переглянули уривки з фільму з краєвидами рідного міста.
Документально-художні розповіді у двох книгах «Невигадане»,
автор А.П. Литвинов
Історія нашого міста, його минуле, бойові подвиги
ветеранів, трудові досягнення металургів, хіміків, будівельників, освітян,
творчі доробки митців, життя видатних дніпродзержинців різних поколінь знайшли
відображення у книзі талановитого журналіста. Особливу зацікавленість учні
виявили до дарчого напису, який Анатолій Литвинов залишив на добру згадку.
Наприкінці уроку учням було запропоновано зробити групові
фото та селфі на фоні тематичного стенду з популяризації професії «Землю
створив Бог, все інше зробив будівельник»
Висновки:
В ході заходу можливо зробити висновок, що бібліотечні
уроки корисні для здобувачів освіти, вони спрямовані на формування
інформаційної культури особистості учня, вони готують підлітків до продуктивної самостійної роботи з різними
джерелами інформації, бібліотечні уроки – спеціальні уроки, на яких
фахівці – бібліотекарі знайомлять учнів з основами інформаційної та
бібліотечно-бібліографічної грамотності, налагоджують контакт між підлітками та
книгою.